Existens.

Det slungas om
och
om.
När jag flög likt
i sådana
dataspel
där odödlighet
är
stående faktum.

Mina karaffer står kvar

fönsterblecket.
Fordon,
asfalten svettas.
och allt bevisas
i den minsta
av de
tre.

Idag är en torsdag
men musiken säger mig
att
mina ögon just
nu
kunde likväl
varit slutna
under ytan
av 
oss.


                                                        Av jord är du kommen och 
                                                        jord skall du åter varda.






                           

                             

Kommentarer
Postat av: Matilda

älskling, vi lever

det är tur

2009-09-24 @ 19:54:20
URL: http://matildaerking.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0