Tre banala gångar av en banal fotgängare.

Jag hatar bitterljuvt
Jag hatar antiteser.

-----------------------------

Jag påbörjar det mesta.
Det ligger i oxarnas natur.
Även att avsluta. Lägga ihop.
Möjligen kan det spela in i 
min tvivlan på stjärntecken.
Motvinden att
genomsöka och finna
försvinna i intet
låta något ta över och sluka
behärskningen blir total
och
jag tvinar
måste inse
ödet som möter
ödet som närmas
mer för varje mer jag skriver
sysselsätter mig med pleonasmer
men inget
roar.
Inte heller stjärntecken.

Tiden springer in i mig
Bosätter

--------------------------

Paradox jag upptäckte idag:
Zombies är odödliga men går att döda ändå 
trots sin odödlighet? 

--------------------------

Visst hatar man bara
bitterljuvheten.
Visst hatar man bara
antiteser.
?





Kommentarer
Postat av: alex

zombies är inte odödliga, de är odöda.

2009-12-06 @ 17:05:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0