Försumma sin förmåga av potentialets ouppnåeliga höjd.

Vi flyr från slutet för vi är rädda att vi inte återuppstår.
Vi flyr från helvetet i tron om att Gud tar oss med sin barmhärtighet.
Vi flyr från oss i hoppet av att finna våra jag.
Vi flyr allt för att fly oss själva eftersom våra handlingar gestaltar sig så dåligt att vi hellre blundar än öppnar våra solfobiska ögon.
Vi flyr allt för vi lever i skinn som inte är vårat.
Vi fann ett upplöst imperium inom oss.
En olöst gåta som avtog och sedan aldrig besvarades.
Identiteten är ett påhittat föråldrat fördomssystem om att finna sitt jag.
Se dig i spegeln.
Vinka, kyss, rör, se dig själv.
Säg hej till den jävla mesen som inte vågar klättra ut ur garderoben.
Säg hej till jag.

Kommentarer
Postat av: P

åh, där sa du det, identitet. Jag har alltid tyckt att vi människor har tagit lite för hårt på det där med identitet, att söka och att finna sitt Jag. Om man bara lutar sig tillbaka så har vi ju vår identitet i handen.Så länge vi inte ljuger för oss själva så kan man inte vara så mycket annat än just Jag.

2009-04-19 @ 22:31:39
URL: http://percie.blogg.se/
Postat av: maria

fina texter

2009-04-22 @ 11:47:11
URL: http://www.mariamemi.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0