Delta, jag förstår dig inte.

(Nu)

Rita får i öken
åt sitt alter ego
fyller mig med gas.
Antony strålar ut
spricker

(Förr)

Att återge allt i naturalismens anda
är något jag inte lyckas behärska
för allt jag vill fly
när jag förflyttas i
alkoholens sfär.
Att inse allt är något jag kan göra utan
vilja.

Stoff av ett osynligt emblem
du tog vid
du hoppar av.

Att hålla någon
är för riskabelt
trots dina banala fraser.

Man flyr rent instinktivt.
Man måste.
Förr eller senare faller allt.
Allt faller förr eller senare.
Förr, senare, nu.
Förfallen, skall förfalla, förfaller.

(Senare)

Kommentarer
Postat av: moa

lilla vän. hur har det gått med det?

2009-11-26 @ 20:26:25
URL: http://petitantilope.blogg.se/
Postat av: frida

Kom på att det var längesen jag var inne på din blogg men kunde inte komma ihåg adressen. Så jag fick gå igenom alla mina bokmärken. Det var värt tiden.

2009-11-29 @ 15:02:39
URL: http://vardagsbrus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0