Humanism

Hello. Idag har väl varit en ganska så bra dag. Moa och Amanda har gått i min klass idag.(Var glada att jag nämde er i min blogg.). Stackare. Jag kanske inte har berättat, men om vi ska tala klarspråk, så är den rent ut sagt riktigt dålig. Nu hade jag kunnat nämna en massa namn som gör den till en dålig klass, men det gör jag inte, istället är jag mogen och sansad och är inte så låg att jag går så långt som personangrepp genom min blogg. Det hade varit under min standard, definitivt. Så, jag funderar helt seriöst på att byta. Bara några jag kommer sakna lite från förra klassen, men jag hade definitivt klarat mig, bara jag slapp vissa personer i min klass.
Jag har inte gjort dem någonting, men ändå så ska dem ge mig pikar hela tiden för hur jag är, klär mig och bara för att jag kan vara med tjejer så behöver ni inte visa er avundsjuka genom att kalla mig bög. Det biter inte på mig precis. Är så jävla trött på omogna personer som till och med använder bög som ett kränkningsord och jag vet att det är ett väldigt vanligt ord bland ungdomar. Men tänk efter lite, alla som nu änvänder detta ord flitigt. Fattar ni hur låga och omoraliska ni är och att kränka någon för deras sexuella läggning är lika löjligt som att kränka någon för att de gillar pop? Ni visar bara er som svaga i mina ögon, och väldigt sent utvecklade. Men som sagt så är nog inte mognad nåt som kommer med ålder så man får ju bara hoppas att den kommande generationen är mer intellektuell. 
Så jag tycker faktiskt lite synd om er för att ni är så jävla rädda för att experimentera med er sexuella läggning och trångsynta samt fobiska behöver ni inte visa er svaghet genom att förnedra andra med det ni fruktar. Nu säger jag inte att alla måste experimentera och så, men om ni nu är såå säkra på er själva, varför är ni då så rädda för ordet bög? Det är ju som sagt bara ett ord för en kille som gillar killar och varför tar ni då åt er om det inte berör er? Ni är inte så säkra i alla fall. Eller så är ni bara dumma i huvudet som tror att bögar är sämre än er. Ordet bög har jag och Amanda nu mera infört som ett positivt ord i vår vardag.
Allt fler borde göra det.
Visst märker man hur humanstiska alla är i det lilla landet lagom.
Alla blir verkligen behandlade lika och man får vara sig själv.
Eller hur?
Nu ska jag äta. Hej då


Kommentarer
Postat av: Matilda

ohh, hade inte kunnat sagt det bättre själv, inte ens i en av mina fyra sidiga krönikor som ingen orkar läsa haha

2008-09-15 @ 19:34:13
URL: http://matildaerking.devote.se
Postat av: moa

JAAA, BYTA KLASS POPPE! de förtjänar du. verkligen.

2008-09-15 @ 21:33:10
Postat av: Niklas

Du har helt rätt mannen! Jag kör nog på Magnus Betnérs linje, att alla är bisexuella eller rättare sagt gjorda för att älska människan. Sen väljer man själv om man vill släppa det fritt. Och vilka idioter, det är ju hur härligt som helst att umgås med brudar.

2008-09-15 @ 21:54:31
Postat av: Amanda

JAG ÄLSKAR DIG DU BÖGIGE!! (som i härlig)

SKA GENAST BEORDRA MIN MOPPEPOJKE ATT LÄSA!!

TACK, TACK, TACK!!

2008-09-15 @ 21:58:40
Postat av: Lelix.

Adda min msn om du ser den!

Jag finnner dig intressant och dina ord, wow.

Jag älskade denna! :D <3

2008-09-22 @ 20:16:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0