Du är den enda som ser mig, även fast jag står i strålkastarljuset.

Tina mitt frusna hjärta. Låt det töa i dina vårdande händer och sedan pressa ur all kärlek.

Det var du som hjälpte mig upp när jag var fastfrusen av bitande tårar.

Jag sänder hela världens tacksamhet till dig.

Jag ger den till dig.

Jag ger mitt förtroende till dig. Ger mig själv till dig.

Du är landet jag vill fly till. Dit ingen mer kan ge mig spruckna drömmar.

Inga märken på kroppen.

Ingen spottar mig i ansiktet och skriker hur äcklig jag är.

Ditt land är tvärtom. Det värmer min kropp. Löser upp min försvarssköld med din närvaro. Att du bara finns där.

Jag vaknar till liv.

Lyckan blomstrar.

Ondskan dör ut. Försvinner sakta ifrån mitt medvetande. Din förmåga att få mig att glömma är otrolig och så är förmågan att få mig att älska. Du är skapt i mina drömmar.

Perfektion trots att det inte finns.

Just nu älskar jag mer än någon annan möjligt kan.


Kommentarer
Postat av: Emma

Du är ju grym!

2008-11-18 @ 21:19:14
URL: http://denrosaelefantens.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0